Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 28 februari 2015

Kikkerworstelen

Vanmiddag, tijdens een zeer ijzig rondje op de fiets, gebeurde er ineens iets, vlak bij me. In de sloot, naast de Tiendweg, zwom een fuut en die had iets gevangen. Bij nadere beschouwing bleek het een kikker te zijn. 

Nou heb ik futen best wel eens meer vissen zien vangen en verorberen, en ook best grote exemplaren, maar deze combinatie kende ik nog niet. En de fuut waarschijnlijk ook niet, want hij is echt minutenlang aan het worstelen geweest. Werkelijk honderden foto's geschoten, in het begin zelfs van heel dichtbij, maar onder het worstelen hield hij me best goed in de gaten, dook meerdere keren onder en zwom telkens verder weg.

Of hij hem uiteindelijk heeft opgegeten c.q. doorgeslikt, ik weet het niet. Ik heb het net gemist òf hij heeft hem laten gaan. Er zit een gat in mijn serie foto's ... 

De kikker zelf heeft het waarschijnlijk sowieso niet overleefd, want die zag er op den duur erg gehavend uit.























Geen opmerkingen:

Een reactie posten