Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 15 november 2015

Wonderlijke schimmelwereld - zeldzame soort?

De paddenstoelenwereld is een wonderlijke schimmelverzameling, een zwammenoase van jewelste. En ik heb al veel soorten gezien, vooral dit jaar en de meeste daarvan zelfs dicht bij huis. 

Maar dit exemplaar kan ik echt niet thuisbrengen. Zelfs de hele soortenbank doorgeworsteld met bijna negenhonderd verschillende typen, maar ik kom hem nergens tegen.

Vreemd kronkelig, lange stelen, maar geen echte hoed, althans, die lijkt als het ware weer dicht te groeien, naar elkaar toe, tot één grote klont. Een prachtige structuur en een vrij aparte kleur.

Zou het een zeldzame soort zijn? Kan iemand me helpen? Heeft er iemand verstand van? Ik hoor het graag. 



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten