Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 22 juni 2016

Warme snack in zes minuten weg


Een buitenkansje.
Gisterenavond tijdens somber en bewolkt weer. 
Ik zie een torenvalk vliegen en stap af.
Mijn camera uit de fietstas gepakt.
Torenvalk weg.

Even later landt hij op een paaltje.
In het weiland recht voor me.
Twintig, dertig meter verder.
In het volle zicht.

Blijkbaar heeft hij een muisje gevangen toen ik afstapte.
En komt hem nu op zijn gemak op peuzelen.
Althans, ik denk dat het een muisje is.
En terwijl ik maar foto's blijf nemen, trekt hij het arme beestje aan flarden.
Beetje bij beetje.
En alles verdwijnt naar binnen.
Met huid en haar.
Wat pluisjes vliegen in het rond.

Later kijk ik het na.
In zes minuten is alles weg.
Een nog warme snack.
Even de bek schoon schrappen aan de paal.
En weg vliegt hij weer.
Al weer aan het bidden voor het volgende maal.


































Geen opmerkingen:

Een reactie posten