Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 9 oktober 2015

Spitsmuis ontspringt de dans


Bijna bij de pont, ontwaar ik vanmorgen een poes, die achter iets aan loopt. Iets kleins, ik zag het nog net weglopen. De poes stopt als hij me ziet en blijft naar me kijken, maar druipt dan toch af.

Als ik dichterbij kom, zie ik het. Een muisje houdt zich stil langs de stoeprand, tussen de bladeren. Nog specifieker: een spitsmuis. Nog nooit eerder gezien, maar nu van dichtbij.

Voorzichtig nader ik en hij blijft gewoon zitten. Van heel dichtbij kan ik hem zo rustig op de foto zetten. Prachtig exemplaar. Toen kwamen de auto's van de pont af racen en moest ik maken dat ik daar wegkwam.

Mooie ervaring weer. Spitsmuis gered.
Als dank diende hij heel even als model.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten