Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 11 oktober 2015

Ik zag het herfstlicht van het leven


ik zag
het blad
ik zag
het gaan

ik zag
het licht
ik zag
het hersftlicht
van het leven
dwalen
naar voorbij



























ik zag
het blad
ik zag
het aan
ik zag
het licht

ik zag
het hersftlicht
van het leven
tegen
het duister
van de dood

het was
het water
van een spiegel
waar ik
maar amper
in durfde kijken

het was
het duister
van voorbij

maar
er was
ook een belofte
in geborgd



het was
een licht
verborgen

het was
het licht
van morgen

het was
het licht
van ver
voorbij
het drijfzand
van de tijd

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het blad op het water erg mooi, doet me denken aan stil zijn. Wat verlang ik daar nu naar zeg! (mss dat het me daarom zo aanspreekt!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het trof mij ook, dat ene blad, Tineke. Ik heb er wel twintig foto's van genomen, terwijl het rondjes draaide en verder dreef. En vooral die twee gaten, het lijken wel ogen. Ik heb er wel meer fotoseries en gedichtjes over gepubliceerd, van dat vallende blad, dat wegdrijft in de tijd ... Je wordt er een beetje stil, een tikkeltje weemoedig van.

    BeantwoordenVerwijderen