Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 20 oktober 2011

Regenboog

Op het moment dat ik naar huis wilde fietsen, begon het te regenen. Jammer hoor. Maar op het moment dat ik, met regenpak aan, twee minuten onderweg was, vertoonde zich voor mij het machtige schouwspel van een volledige regenboog. Die moest ik nog steeds een keer 'vangen', vastleggen op de foto.

Maar dat viel nog niet mee. Eerst een stil plekje opzoeken, fototoestel uit de fietstas opduikelen. Ondanks de groothoek kreeg ik niet alles op de foto. Zelfs niet met de panoramaknop. Eén keer staat hij er goed op, in zijn geheel, een dubbele zelfs ...

Wonderlijk mooi licht bij deze hele lage zon.

Wonderlijk teken aan de hemel, met een belofte van God er ooit bij gegeven.
Ook zei God tegen Noach en zijn zonen: ‘Hierbij sluit ik een verbond met jullie en met je nakomelingen, en met alle levende wezens die bij jullie zijn: vogels, vee en wilde dieren, met alles wat uit de ark is gekomen, alle dieren op aarde. Deze belofte doe ik jullie: nooit weer zal alles wat leeft door het water van een vloed worden uitgeroeid, nooit weer zal er een zondvloed komen om de aarde te vernietigen. En dit,’ zei God, ‘zal voor alle komende generaties het teken zijn van het verbond tussen mij en jullie en alle levende wezens bij jullie: ik plaats mijn boog in de wolken; die zal het teken zijn van het verbond tussen mij en de aarde. Wanneer ik wolken samendrijf boven de aarde en in die wolken de boog zichtbaar wordt, zal ik denken aan mijn verbond met jullie en met al wat leeft, en nooit weer zal het water aanzwellen tot een vloed die alles en iedereen vernietigt. Als ik de boog in de wolken zie verschijnen, zal ik denken aan het eeuwigdurende verbond tussen God en al wat op aarde leeft. Dit,’ zei God tegen Noach, ‘is het teken van het verbond dat ik met alle levende wezens op aarde gesloten heb.’ (Genesis 9 : 8-17)
Remember this, every time you see the sign in the sky ...!













Machtig schouwspel ook, verschillende kleuren en vormen van de wolken en het spel van het licht van de zon.








1 opmerking:

  1. In de tijd tussen schepping en zondvloed was alles anders: het had voor de zondvloed misschien nog nooit geregend, in elk geval was dit kennelijk niet in combinatie met zonneschijn door mensen waargenomen. Aangenomen dat natuurwetten (lichtbreking) gelijk zijn gebleven. ADH

    BeantwoordenVerwijderen