Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 4 februari 2017

Boomklever


Yes, weer een nieuwe vogelsoort vast kunnen leggen vanmiddag.
Nieuw voor mij dan, als niet-vogelaar.
Meerdere keren al gezien, gehoord.
De boomklever.
Maar ze zijn zo nel en beweeglijk.
Zitten vaak zo hoog in de boom.

Vanmiddag was het grijs en bewolkt.
Het was net begonnen met regenen.
Ik hoorde er meerdere boven me in de bomen.
Eén zag ik er gaan.
Snel, sneller, snelst.
Hoog boven mijn hoofd.

Veel foto's genomen, de meeste mislukt.
Meerdere keren de lens droog moeten maken.
Maar toch een aantal het bekijken waard.

Mooie vogel.
Prachtige kleuren.
Buitenkansje in het Alblasserbos.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten