Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 7 januari 2017

IJsvogel


Oké, het was bar.
Grijs, koud, guur, mistig.
Het was best een eind lopen.
Even de Zijde rond ...
Kilometertje of 12, 13.

En het was ook nog glibberen.
Over sneeuw, over ijzel.
Glas, echt glad.

En het was ook best heel eenzaam.
Twee fietssporen en twee voetsporen had ik als leidraad.
En een stel hondenpoot-afdrukken.

Maar.
Geen probleem.
Ik zocht het zelf op.
Bewegen is altijd goed.
En alles was wit.
Plaatjes, zoals winter hoort te zijn.
Foto's volgen later.
Een selectie althans.

Maar het neusje van de zalm.
Dat volgt hierbij.
De ontmoeting met de ijsvogel.
Hij vloog me tegemoet.
Onder de Zijdebrug vandaan.
Hij zag me en boog af.
Ging zitten op een pijler aan de overkant.
En ik zag hem ook.

Oké.
Het was ver weg.
De foto's zijn vaag.
Het was al schemerig.
Ik heb ze bij moeten werken.
Maar het is een echte ijsvogel.
Zeg nou zelf.






2 opmerkingen:

  1. Wow, wat gaaf dat je deze gezien hebt. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Wendy. Zien doe ik ze wel vaker, al vliegend. Fotograferen is erg lastig, omdat ze zo schuw zijn. Vandaag weer eens gelukt ...

      Verwijderen