Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 10 juni 2017

Ooievaar vat een haasje (hapje te groot)


Waarschuwing: bloederige beelden!
Niet geschikt voor jeugdige en/of gevoelige kijkers!

Rondje gefietst vanmorgen.
Niet veel gezien.
Erg benauwd.

Ga ik naar huis.
Neem ik nog even een ooievaar op de foto.
En wat je dan ziet ...!
Een complete haas in zijn bek.
Het zal waarschijnlijk een jonge haas zijn geweest.

Toch maar even afgestapt en heel veel foto´s gemaakt.
En diverse filmpjes.
Want het was wel een worsteling.
De ooievaar kreeg hem niet klein.
Terwijl de trekkers het gras maaiden, ging hij maar door met happen en hakken.

Toen vloog hij weg.
Met de haas in zijn bek.
Naar het nest, een paar honderd meter verderop.
Ook daar ben ik nog even naar toe gefietst.
En de twee jonge ooievaars, die al flink zijn gegroeid, werden ook ingeschakeld.
Trekken en rukken.

De laatste bloederige details heb ik maar niet meer afgewacht.
De afloop laat zich raden.
Al heb ik er nog geen beeld bij.
De achterkant van de mooie natuur.
Eten of gegeten worden ...

Grappig detail.
Op één van de filmpjes zie je op de achtergrond een haasje vrolijk huppelen in het gras ...



























2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er inderdaad niet zo fris uit. Wel prachtig dat je dit zo vastgelegd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie, Wendy. Niet fris inderdaad, maar wel een uniek moment ...

      Verwijderen