Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 3 juni 2017

Kat en muis


Heb ik weer.
Live getuige zijn van een spel.
Tussen kat en muis.

Het mooie van de natuur.
Maar ook het contrast.
Met het lelijke.
De gebrokenheid.
De dood.

Ik kwam aanfietsen.
Zie ze gaan.
Kat loopt achter rennende muis aan.
Ik stap af, pak fototoestel.
Muis verstopt zich in goot van de kraanbaan.
Muisstil zit hij.
Kat is hem even kwijt.

Na wat foto's gemaakt te hebben, zie ik dat de kat hem bijna in het oog heeft.
Ik besluit in te grijpen.
Misschien kan ik de muis redden ...
Ik schakel over op filmen.

Muis aan de run ...
De vrijheid tegemoet?
Helaas.
Hij maakt een bocht, wil zich onder een auto verstoppen.
Maar ook een kat is snel ...

Hoe het is afgelopen?
Ik heb het niet gezien.
Of vast kunnen leggen.
Na vijf minuten keek de kat me erg onschuldig aan ...
Maar ja, zo kijkt hij altijd.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten