Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 22 april 2016

Wolkenvlagen in lichterlaaie


Gisteravond, op weg naar huis ...
Zoals wel meer, viel mijn oog op de wolkenvormen.
Ze waren zo bijzonder, anders dan anders.
Ik heb er foto's van gemaakt, maar kon het niet goed vangen.
Wolken in vlaaien.
Grillige, lange vormen, 
Licht van de al wat laag staande zon er achter.
Pas tijdens de overvaart met de pont kon ik het goed vangen.
Glinsterlicht.
Zilverglans.
Zijden vlaaien in lichterlaaie.

Maar later viel er nog iets op, hoog boven mijn hoofd.
Echte kleuren tussen de wolken.
Regenboogkleuren.
Helder en transparant.
Bijzonder om te zien.
Het bleef heel lang zichtbaar.
En het was zelfs heel goed en helder op de foto te zetten.

Een speciaal halo-effect.
Licht dat schijnt op heel hoge wolken in de stratosfeer.
En daar 'breekt' in de kleine ijsdeeltjes.
Prachtig om te zien.

Een uurtje later ben ik nog even naar buiten gegaan.
Om wat foto's te maken.
De kleuren waren verdwenen.
Maar de vlagen waren er nog steeds.
Helaas bedekten ze wel de anders zo spontane kleuren van de zonsondergang.

Maar het was mooi om mee te maken.
En vast te leggen.
De schoonheid van kleur.
Maar dan heel ver boven onze hoofden.
Een ander perspectief ...






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten