Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 2 mei 2018

Bever gespot


Mooie ervaring weer vanmorgen.
Lekker zonnetje, stevige wind.
Lekker fietsweer dus.
Maar wel wat fris.

Zie je daar ineens een bever zwemmen in het waterschap.
Rustig aan, rechtuit, richting de molens van Kinderdijk.
Als een speer afgestapt, camera opgezocht, klikken maar.
Hij zag me wel, maar bleef gewoon door zwemmen.
Af en toe dook hij even onder.

Veel foto's gemaakt.
Enkele filmpjes ook, maar de wind was net te stevig voor een rustig beeld.
Maar prachtig om mee te maken.

Het mooiste moment was echter niet vast te leggen.

Telkens fietste ik even vooruit, om hem voor te zijn.
Even was ik hem kwijt.
Ik was afgestapt, stond aan de rand van het water te wachten.
Duikt hij ineens voor me op, op nog geen meter afstand.
Klaar om de kant op te gaan.
Hij schrikt nog harder dan ik ...

Plonst met veel kabaal weer terug.
Een paar stevige klappen met zijn staart.
Veel gespetter.
Man, wat een beest, zo groot.

Een echt wow-moment.
Niet te evenaren.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten